Xem 31,185
Bạn đang xem bài viết Word 2010: Using Mail Merge được cập nhật mới nhất ngày 18/05/2022 trên website Hoisinhvienqnam.edu.vn. Hy vọng những thông tin mà chúng tôi đã chia sẻ là hữu ích với bạn. Nếu nội dung hay, ý nghĩa bạn hãy chia sẻ với bạn bè của mình và luôn theo dõi, ủng hộ chúng tôi để cập nhật những thông tin mới nhất. Cho đến thời điểm hiện tại, bài viết này đã đạt được 31,185 lượt xem.
--- Bài mới hơn ---
Lesson 24: Using Mail Merge
/en/word2010/using-a-template/content/
Introduction
Mail Merge
When you are performing a Mail Merge, you will need a Word document (you can start with an existing one or create a new one) and a recipient list, which is typically an Excel workbook.
If you’d like to work along with the lesson, you can download the examples below.
To use Mail Merge:
The Mail Merge task pane appears and will guide you through the six main steps to complete a merge. The following is an example of how to create a form letter and merge the letter with a recipient list.
Step 1:
Step 2:
Step 3:
Now you’ll need an address list so Word can automatically place each address into the document. The list can be in an existing file, such as an Excel workbook, or you can type a new address list from within the Mail Merge Wizard.
Step 4:
Now you’re ready to write your letter. When it’s printed, each copy of the letter will basically be the same, except the recipient data—like the name and address—will be different on each one. You’ll need to add placeholders for the recipient data so Mail Merge knows exactly where to add the data. If you’re using Mail Merge with an existing letter, make sure the file is open.
To insert recipient data:
For some letters, you’ll only need to add an Address block and Greeting line. Sometimes, however, you may want to place recipient data within the body of the letter to further personalize it.
Step 5:
Step 6:
Challenge!
- Open an existing Word document. If you want, you can use this example.
- Download the recipient list.
- Use the Mail Merge Wizard to merge the letter with the recipient list.
- Place an Address Block at the top of the page and a Greeting line above the body of the letter.
- Print the document.
/en/word2010/4-free-alternatives-to-microsoft-office/content/
--- Bài cũ hơn ---
Cập nhật thông tin chi tiết về Word 2010: Using Mail Merge trên website Hoisinhvienqnam.edu.vn. Hy vọng nội dung bài viết sẽ đáp ứng được nhu cầu của bạn, chúng tôi sẽ thường xuyên cập nhật mới nội dung để bạn nhận được thông tin nhanh chóng và chính xác nhất. Chúc bạn một ngày tốt lành!