Cách Sử Dụng Bullet Và Numbering Trong Word 2010

--- Bài mới hơn ---

  • Cách Viết Chữ Vào Hình Vẽ Trong Word
  • Kết Hợp Hiệu Ứng Chuyển Trang Morph & Tính Năng Shapes Trong Powerpoint 8
  • Cách Thêm, Định Dạng Chú Thích Footnote Và Endnote Trong Word
  • Cách Bỏ Gạch Đỏ Trong Word Bỏ Kiểm Tra Chính Tả Trong Word
  • Add A Drop Cap In Word – Instructions And Video Lesson
  • Danh sách kiểu ký hiệu (Bullets) và danh sách kiểu số (Numbering) – bullet and numbering trong word 2010 là chức năng tùy biến giúp chúng ta tạo nên sự khác biệt trong trình bày văn bản với những tác dụng như sắp xếp, liệt kê, tạo điểm nhấn. Trong đó:

    • BULLETS: Điểm đánh dấu đầu đoạn.
    • NUMBERING: Số thứ tự tự động.

    Bài viết này sẽ hướng dẫn một cách nhanh nhất, chính xác nhất về sử dụng Bullet và Numbering trong word 2010 để thiết lập một văn bản đẹp mắt và khoa học.

    Cách tạo bullet and numbering trong word 2010

    A. Tạo danh sách kiểu ký hiệu (bullet)

    1. Chọn kiểu Bullet

    Bước 1: Bôi đen vùng muốn thiết lập. Ví dụ: 

    Để tạo điểm nhấn và sự khác biệt một cách hiệu quả nhất, word 2010 cho phép bạn lựa chọn nhiều kiểu bullet khác nhau với ký hiệu,màu sắc hoặc bạn cũng có thể tải ảnh lên để sử dụng như bullet. 

    Ví dụ về việc sử dụng các ký hiệu như bullet: 

    Bước 1:  Chọn danh sách bạn muốn định dạng.

    Định dạng bullets and numbering trong word 2010

    Bước 3: Nhấp chuột và nút Symbol:

    bullet and numbering in word 2010

    Bước 5:  Chọn Bất cứ biểu tượng nào bạn mong muốn, sau đó nhấn “OK”, cửa sổ Define new bullet sẽ hiện ra biểu tượng bạn đã chọn, nhất tiếp “OK” và hoàn thành lựa chọn.

    3. Đổi màu cho Bullet

    Bước 1: Tại danh sách đã có, tiếp tục chọn Define New Bullet

    B. Tạo danh sách kiểu số thứ tự (Numbering)

    Khi bạn muốn danh sách của mình được đánh số, hoặc chữ số La mã, bạn có thể sử dụng Numbering button thay vì Bullet button 

    1. Tạo danh sách kiểu số

    Bước 1. Bôi đen đoạn văn bản. Chọn mũi tên ở mục Numbering button

    Bước 1: Chọn “Define new number format”, sau đó nhấp chuột vào “Font”

    --- Bài cũ hơn ---

  • Hướng Dẫn Cách Tạo Ký Tự Đầu Dòng Trong Powerpoint
  • Hai Bước Để Thêm Header, Footer Vào Powerpoint 2007
  • Slide Master Là Gì? Cách Dùng Slide Master Trong Powerpoint
  • Highlight Text In Powerpoint 2013 For Windows
  • Chèn Header And Footer Trong Powerpoint 2010, Hướng Dẫn Chỉnh Sửa Header And Footer
  • How To Create Numbered Headings Or Outline Numbering In Word 2007 And Word 2010

    --- Bài mới hơn ---

  • Word: Change Caption Numbering From Sequential To Chapter Numbering
  • How To Create Numbered Headings Or Outline Numbering
  • Hướng Dẫn Cách Đánh Số Thứ Tự Trong Word Đơn Giản Và Dễ Thao Tác Nhất
  • Cách Tạo Style Trong Word Và Cách Sử Dụng Style Trong Word
  • Xóa Cước Chú, Chú Thích Cuối Hoặc Dấu Tách
  • How you set up numbered headings depends on what version of Word you have. This page is about setting up numbered headings in Word 2007 and Word 2010. If you have Word 2003 or an earlier version, see How to create numbered headings or outline numbering in Word 2003 and earlier versions.

    Numbering run amok

    Word’s paragraph numbering sometimes goes haywire. Just when you think you’ve got it organized, the numbering starts doing silly things. If Word’s paragraph numbering were a group of orchestral musicians, it might look like this:

    Musicians run amok

    What’s needed?

    What’s needed is someone to get those mad horn players organized and co-ordinated The Many Levels of Lists and Multilevel Lists vs List Styles.

    Too good to be true?

    Related articles on other sites

    And, read from people in Microsoft’s Word development team especially Stuart Stuple’s The Why Behind Our Styles and Lists Designs.

    Related articles on this site

    How to create numbered headings or outline numbering in your Microsoft Word document. How to number headings and ps in Appendixes in Microsoft Word

    Photo info

    Photograph of horn players taken at National Music Camp, Geelong Grammar, January 1993. I have no recollection of why all the horn players were wearing silly hats, but National Music Camp has a fine tradition of encouraging innocent pranks and general merriment-as well as damned hard work-so it’s not entirely surprising. What’s more puzzing is why I kept the photo all these years!

    John Curro, conductor of the Queensland Youth Orchestra who taught me more than I’ll ever know.

    --- Bài cũ hơn ---

  • Hướng Dẫn Cách Đánh Số Thứ Tự Trong Word
  • Hướng Dẫn Cách Tạo Mục Lục Tự Động Trong Word 2007, Word 2010, Cách Canh Lề In Báo Cáo Chuẩn 1/2021
  • Hướng Dẫn Toàn Tập Word 2013 (Phần 10): Bullets, Numbering, Multilevel List Trong Microsoft
  • Hướng Dẫn Sử Dụng Navigation Pane Trong Word 2010 ?
  • Hướng Dẫn Cách Tạo Cây Thư Mục Trong Word 2013
  • Cách Dùng Hàm Number Format Trong Excel

    --- Bài mới hơn ---

  • Excel 2022 (Phần 8): Cách Định Dạng Số Trong Excel (Number Formats)
  • Conditional Formatting Trong Excel, Cách Sử Dụng Conditional Formatting Kèm Ví Dụ
  • Hàm Find, Findb Trong Excel
  • Hàm Find Và Cách Dùng Hàm Find Hiệu Quả Trong Excel
  • Hướng Dẫn Sử Dụng Hàm Find Trong Excel
  • Ngoài các hàm logic cơ bản trong Excel thì định dạng dữ liệu trong bảng tính excel là một phần rất quan trọng. Vì trên thực tế bảng dữ liệu excel có sử dụng được hay không phụ thuộc rất nhiều vào phần định dạng này. Trong đó phần định dạng số là một trong những định dạng có nhiều ứng dụng rất hay, sau đây chúng tôi sẽ hướng dẫn bạn cách dùng number format trong Excel.

    Cách dùng hàm number format trong excel Kích hoạt hộp thoại định dạng:

    Cách 1: Tại bảng tính của excel cần kích hoạt hộp thoại định dạng nhấn Ctrl + 1

    Sau đó bảng Format Cell hiển thị ngay thẻ đầu tiên là Number được chia thành 3 phần

    Phần 1: Category kiểu định dạng cơ bản

    Phần 2: Sample hiển thị ví dụ của định dạng

    Phần 3: Type các kiểu định dạng chi tiết

    Trong hộp thoại Category hiển thị 12 loại định dạng kiểu cơ bản

    • Gerneral: Định dạng chung chung là kiểu định dạng mặc định trong excel nó có thể hiển thị ở dạng số thập phân, số nguyên hoặc các ký hiệu khoa học
    • Number: Định dạng kiểu số trong đó có những lựa chọn

    Cho chọn hiển số chữ số thập phân bằng cách đánh số chữ số vào phần Decimail Places phép người dùng lựa.

    Sử dụng dấu ” ,” để ngăn cách phần nghìn bằng lựa chọn tích vào ô Use 1000 Separator (,)

    Ngoài ra còn có 04 lựa chọn kiểu hiển thị số âm Negative number

    • Accounting: Định dạng kiểu kế toán, điểm đặc biệt là ký hiệu tiền tệ được căn thẳng theo chiều dọc
    • Date: Định dạng kiểu ngày cho phép người dùng lựa chọn những định dạng ngày tháng khác nhau
    • Time: Định dạng kiểu thời gian cho phép người dùng lựa chọn các định dạng thời gian khác nhau
    • Percentage: Định dạng kiểu phần trăm cho phép người dụng lựa chọn số chữ số thập phân cần hiển thị và luôn có dấu “%” đi kèm
    • Fraction: Định dạng kiểu phân số người dùng có thể lựa chọn 1 trong 9 cách thể hiện phân số ở phần Type
    • Scientific: Định dạng kiểu khoa học định dạng này nếu nhập số 5 vào ô định dạng kiểu này sẽ hiển thị 5.00E+00
    • Text: Định dạng kiểu chuỗi với định dạng này tất cả dữ liệu sẽ được thể hiện dưới dạng text
    • Special: Định dạng kiểu đặc biệt
    • Custom: Kiểu người dùng tự định dạng, ví dụ: muốn thể hiện “04/12/2015″ dưới dạng ” Ngày 04 tháng 12 năm 2022″ chúng ta thêm định dạng như sau:

    Bước1: Mở excel nhập ” 04/12/2015″

    Bước 3: Tại thẻ Number chọn Custom và nhập( “Ngày” dd ” tháng” mm ” năm” yyyy ) vào phần Type

    Bước 4: Nhấn OK ta được kết quả như hình

    --- Bài cũ hơn ---

  • Tải Learn Excel Formulas Functions Cho Máy Tính Pc Windows Phiên Bản
  • Làm Chủ Công Thức Trong Excel
  • Hướng Dẫn Hiển Thị Và In Công Thức Trong Bảng Tính Excel 2010, 2013 Và 2022
  • Hàm Mảng Động Trong Excel
  • Cách Tạo Filter Trong 1 Ô Excel Nhanh Chóng, Đơn Giản Và Hiệu Quả Nhất
  • Word: Change Caption Numbering From Sequential To Chapter Numbering

    --- Bài mới hơn ---

  • How To Create Numbered Headings Or Outline Numbering
  • Hướng Dẫn Cách Đánh Số Thứ Tự Trong Word Đơn Giản Và Dễ Thao Tác Nhất
  • Cách Tạo Style Trong Word Và Cách Sử Dụng Style Trong Word
  • Xóa Cước Chú, Chú Thích Cuối Hoặc Dấu Tách
  • Cách Viết Note Trên Facebook Giao Diện Mới
  • March 31, 2014

    Scenario:

    • You have a Word document that uses outline numbering for each chapter/section heading (e.g. 1.1, 1.2, 2.4.3 etc.).
    • You have table and p captions in this document that are numbered in two long sequences – one for tables, one for ps (e.g. Table 1 through 53; Figure 1 through 26).
    • You want to convert the caption number sequences from a single number sequence to a separate sequence in each chapter/section (e.g. Table 3.2 for the second table in chapter 3).
    • You want to do this because your document is long and readers can’t easily find the tables/ps they want as numbers like Table 34 are meaningless unless you find the table captions before/after ‘Table 34’. By changing the numbering sequence to include the chapter numbers, your readers will have guideposts to aid their search – if they are in Section 5, they will know that Table 3.2 is back in Section 3 and is the second table in that section.
    • Ultimately, you want to help your readers find the information they want as quickly as possible.

    Prerequisites:

    This set of steps ONLY works if you use automated outline numbering for your heading styles. This post does not describe how to set that up (instead see the links in this post: https://cybertext.wordpss.com/2008/09/23/word-2007-outline-numbering/).

    ***************

    There are three main steps in this procedure – updating the table and p caption numbering, then updating any cross-references that refer to these tables (including any List of Tables of List of Figures you’ve inserted).

    Step 1: Update the caption numbering for tables

    1. Place your cursor in front of ANY automated caption number for ANY table.

    2. Change the Label to Table.
    3. Select the Include Chapter Numbering check box.
    4. Optional: Change the Separator. It’s unlikely you’ll need to change the Format or the Style, so leave those as they are.

    Step 2: Update the caption numbering for ps

    1. Place your cursor in front of ANY automated caption number for ANY p.

    2. Change the Label to Figure.
    3. Select the Include Chapter Numbering check box.
    4. Optional: Change the Separator. It’s unlikely you’ll need to change the Format or the Style, so leave those as they are.

    Step 3: Update all the cross-references to the ps and tables throughout the document

    1. Press Ctrl+A to select the entire document.

    When finished, all your cross-references should now reflect the new numbering sequences. NOTE: Sometimes you have to repeat these steps and update a second time to get them to all update correctly.

    See also:

    [Links last checked March 2014]

    --- Bài cũ hơn ---

  • How To Create Numbered Headings Or Outline Numbering In Word 2007 And Word 2010
  • Hướng Dẫn Cách Đánh Số Thứ Tự Trong Word
  • Hướng Dẫn Cách Tạo Mục Lục Tự Động Trong Word 2007, Word 2010, Cách Canh Lề In Báo Cáo Chuẩn 1/2021
  • Hướng Dẫn Toàn Tập Word 2013 (Phần 10): Bullets, Numbering, Multilevel List Trong Microsoft
  • Hướng Dẫn Sử Dụng Navigation Pane Trong Word 2010 ?
  • Where Is The Bullet And Numbering In Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2022, 2022 And 365

    --- Bài mới hơn ---

  • Word 2010: Working With Lists
  • (Archives) Microsoft Word 2007: Outlining: Bullet And Numbering Options
  • Formatting Documents In Word 2007
  • Các Phím Tắt Sử Dụng Trong Word Và Excel
  • Hidden Numbering Options In Word
  • Where is the Bullet and Numbering in Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2022, 2022 and 365?

    Creating bulleted or numbered list in Word 2007, 2010, 2013, 2022, 2022 and 365 seems to be very simple. It does help managing text in good order. This page focuses on where to find out the Bullet and Numbering commands in Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2022, 2022 and 365.

    Use the familiar Word 2003 style in working with Word 2007/2010/2013/2016/2019 if you have Classic Menu for Word installed.

    Method A:

    • Position the cursor on where you want to insert bullet or number list
    • Select the bullet or number style you like, and then insert it

    Method B:

    • Position the cursor on where you want to insert bullet or number list
    • Choose Bullet and Numbering on the Format menu

    • Go to Paragraph group
    • Choose either Bullet or Number list, select the style you like in the drop down menu

    More Tips

    What is Classic Menu for Office

    The software Classic Menu for Office is designed for the people who are accustomed to the old interface of Microsoft Office 2003, XP (2002) and 2000. It brings back the classic menus and toolbars to Microsoft Office (includes Word) 2007, 2010, 2013, 2022, 2022 and 365. The classic view helps the people to smoothly upgrade to the latest version of Office, and work with Office 2007/2010/2013/2016 as if it were Office 2003 (and 2002, 2000).

    Screen Shot of Classic Menu for Word

    • All new features and commands of Office 2007, 2010, 2013, 2022, 2022 and 365 have been added to the menus and toolbars;
    • Without any training or tutorials after upgrading, users can work with Office 2007/2010/2013/2016 immediately;
    • Easy to find any command items you want to process;
    • Easy to show or hide the classic menus, toolbars and ribbon tabs;
    • Easy to install and use. Supports all languages. Free download!

     

     

     

    --- Bài cũ hơn ---

  • Tắt Tính Năng Tự Động Đánh Số Đầu Dòng
  • How To Show The Navigation Pane In Word 2010
  • Navigation Pane In Word 2010
  • Learn How To Use The Navigation Pane In Microsoft Word
  • How To Turn A Microsoft Word Task Pane On And Off
  • How To Create Numbered Headings Or Outline Numbering In Word 2003 And Earlier Versions

    --- Bài mới hơn ---

  • Cách Tạo Mục Lục Tự Đông Trong Word
  • Cách Thêm Và Xóa Comment Trong Word 2007 2010 2013
  • Cách Chèn Thêm Ghi Chú Vào Bảng Biểu Trong Word 2003, 2007, 2010, 2013
  • In Tài Liệu Kèm Theo Ghi Chú Trong Word 2010
  • Track Changes Và Comments Trong Word 2022
  • How to number headings and outlines in Word:

    2 Don’t use the toolbar numbering or bullet buttons. They’re not what you need either.

    3 Apply styles to your headings, pferably Word’s built-in Heading styles.

    4 Modify the styles so you can have the font, paragraph and other formatting to suit your needs.

    5 Modify the numbering and indenting by modifying the numbering settings of the Heading styles. The styles will manage the numbering and the indents.

    How you set up numbered headings depends on what version of Word you have. This page is about setting up numbered headings in Word 2003 and earlier versions. If you have Word 2007 or Word 2010, see How to create numbered headings or outline numbering in Word 2007 and Word 2010.

    How to set up your Heading styles

    The key to numbering heading is to use Styles. Since there are good reasons for using Word’s built-in Heading styles, this page concentrates on using those Heading styles.

    Before you begin the numbering, make sure your Heading styles are set up appropriately.

    Modify the Heading 1 style so that it is based on “No style”. Modify Heading 2 so it’s based on Heading 1. Modify Heading 3 based on Heading 2. And so on. Not everyone does this, but I find it useful because of the way the formatting of Word’s styles cascade.

    Now, modify the Paragraph settings of every Heading style so that the Left Indent is 0, and the Special indent is set to (none). Do this even if you want your headings to be indented from the left margin, and even if you want a hanging indent. Why? Because for outline-numbered styles, we will set the paragraph indent and the hanging indents (if any) when we set up the numbering.

    How to create your outline numbering

    Put your cursor in a Heading 1 paragraph.

    You’re now in the Customize Outline Numbered List dialog. Within this dialog box, you have to define the numbering you want for all your numbering levels without leaving the dialog box. That means that within this dialog box, you have to define the numbering you want for all your heading styles. Only then can you leave the dialog box.

    Reset the ListGallery before you start.

    Then, choose one of the p-set schemes in the second row. They are already set up to be linked to the Heading styles.

    Set up the levels and link your styles

    Down the bottom of the dialog, Link Level 1 to style “Heading 1”, link level 2 to style “Heading 2”, link level 3 to style “Heading 3” and so on. There’s no harm in doing all 9 levels, even if you don’t intend to use all 9. It may even be a good idea.

    Don’t leave the Customize box yet!

    Numbering for the first level

    In the Level list, choose Level 1.

    The Number format box shows you how your numbering will look. If you chose the first of the p-set options, it will say 1). If you don’t want the ), delete it. If you want your number to be followed by a period, add a . If you want a different numbering style (for example, roman numbers or letters), choose one from the Number style box. If you want a word to appear before the number (for example, “Section “, “Chapter ” or “Part “), type the word before the number. (Note: If the Number Style box is greyed out, un-tick Legal Style Numbering at the bottom right of the dialog box.)

    If you get completely confused, delete everything in the Number format box, and start again.

    Don’t leave the Customize box yet!

    Numbering for all lower levels

    For second and subsequent levels, indicate in the Previous Level Number box whether you want to include the number from the pvious level.

    Figure 1: Use the Restart Numbering After setting to avoid numbering like this.

    Tick the box that says Restart Numbering After, and ensure it’s set to the correct level. So restart Level 2 after Level 1, for example. If you don’t do this, your numbering will look like the text in Figure 1.

    When you’re just beginning, you can end up with wonderful messes in the Number format box. It doesn’t help that this dialog box is not laid out in the most obviously intuitive way. If you end up in a mess, do the following.

    1. Delete everything in the Number format box.
    2. If you want text before the number (for example, “Chapter ” or “Part “), type the text in the Number format box.
    3. If you want numbering from a pvious level, choose that level.
    4. If you want punctuation between the pvious level’s number and the new number for this style, add it to the Number format box.
    5. Choose your style for this level’s numbering from the Number Style box.

    Don’t leave the Customize box yet!

    Controlling the indenting around numbers

    Figure 2: You can set the indents to control your numbering in the Customize Outline Numbered List dialog.

    You also control the indents from the Customize Outline Numbered List. You can’t control the indents by modifying the Paragraph format of the style. If you do, Word will simply override you.

    The Number Position and Text Position parts of the dialog box control indents. How they work is shown in Figure 2.

    I find it hard to decipher what the dialog box options mean (note that not all these options are available before Word 2002). My translations are:

    1. Number Position-Aligned at = How far in from the left margin do you want the number?
    2. Text Position-Tab Space After = How far in from the left margin do you want the text on the first line to start?
      • If you set this to a number less than the Number Position-Aligned At setting, Word ignores your choice and improvises.
      • If your number won’t fit in the space you allocate (for example, “Section 12.3.9.4” won’t fit in 1 cm), Word will push the text to the next tab stop.
    3. Text Position-Indent at = How far in from the left margin do you want the text on the second and subsequent lines to start? (If you want the text on the second and subsequent lines to start directly under the text on the first line, set this to equal the Tab Space After measure.)

    So, set the Text Position and Number Position settings for each Level in your headings scheme.

    Now, for each Level, indicate whether you want the number followed by a Tab, a Space or Nothing.

    Now you’ve defined the numbering for your headings, you are ready to go and apply the styles to your paragraphs. If you apply them and they’re not formatted as you like, you can modify the styles.

    How to maintain and modify your outline numbering

    How to change the font or paragraph format of your headings

    In the future, when you want to change anything about your heading levels, modify the style, not the inpidual paragraph. If you want Heading 2, for example, to be green and not bold, go to a Heading 2 paragraph and modify the style.

    Note: You can’t change the left indents of numbered styles by modifying the Paragraph settings of your style. (Well, you can, but your hard work will be overridden by Word at the drop of a hat.) To change the indents that control your numbering, read on.

    How to change the indenting or numbering of your headings

    If you want to change the numbering or the indentation of your headings, you must put your cursor in a Heading 1 style paragraph. Yes, even if you want to change the numbering or the indents of Heading 4 or Heading 7, you must start with your cursor in a Heading 1 paragraph.

    That’s right: you control the indenting of numbered paragraphs by modifying the Numbering settings, not the Paragraph settings.

    (And remember your promise to use the same p-set position every time. If you don’t, hell will rain upon you, your dog won’t love you any more, and your numbering is likely to go ballistic.)

    Related articles

    How to create numbered headings or outline numbering in your Microsoft Word document

    --- Bài cũ hơn ---

  • Cách Điền Số Thứ Tự Đầu Dòng Word
  • Hướng Dẫn Cách Tạo Mục Lục Tự Động Trong Word 2007 Cực Hay
  • Hướng Dẫn Chi Tiết Cách Tạo Mục Lục Trong Word Đơn Giản
  • Thủ Thuật 0Ffice 2010: Thủ Thuật Với Thanh Navigation Pane
  • Cách Hiển Thị Ruler, Thanh Thước Kẻ Căn Chỉnh Lề Trong Word 2022, 2013, 2010, 2007, 2003.
  • Hidden Numbering Options In Word

    --- Bài mới hơn ---

  • How To Add An Outline To Text In Word 2013
  • How To Change Orientation Of One Page In Word?
  • Cách Tùy Chỉnh Trang Ngang Và Dọc Trong Word Đơn Giản
  • Hướng Dẫn Xoay Ngang 1 Trang Giấy Bất Kỳ Trong Word 2007 – 2010 – 2013
  • Những Phím Tắt Trong Word 2022
  • Office for Mere Mortals

    Your beginners guide to the secrets of Microsoft Office

    Tips and help for Word, Excel, PowerPoint and Outlook for MS Office experts

    Invalid email address

    Office for Mere Mortals has been running for over 20 years, we’ve never, ever revealed or sold subscriber details. 

    Tips and help for Word, Excel, PowerPoint and Outlook from Microsoft Office experts. Give it a try. You can unsubscribe at any chúng tôi been running for over 20 years, we’ve never, ever revealed or sold subscriber details. Privacy policy

    Thanks for joining us! You’ll get a welcome message in a few moments.

    It’s vexing that the numbering features in Word aren’t all in the one place. Instead they’re spad across three different dialog boxes including “Adjust List Indents … ” and “Set Numbering Value…”.  Those two bland names hide some useful Word tricks.  Numbering can also be set as a style.

    Adjust List Indents

    Hiding on this relatively obscure dialog is a very useful number formatting option – Follow number with.

    It’s the only way to access these options.  They aren’t available via Define New Number Format where they should be.

    Number position: The gap between the margin and the start of each number.

    Text indent: the position where the following text begins.

    Here’s a slightly extreme example with Number Position: 0.5″  and Text indent: 1″

    As you can see, the tab markers on the ruler show the two positions.  You can use those markers to adjust the positioning.

    Follow Number with

    Tab is the default and the ‘Adjust List Indents’ dialog is so underused that many think all numbering must have a tab after it.

    Space is also possible or nothing at all. Space is useful as we’ll see in a moment.

    Changing the Adjust List Indent setting to space lets you create numbered lists that look like normal paragraphs.

    The intermediate lines are created with a line break (Shift + Enter) with a character style for consistency.

    ‘Nothing’ can merge the numbering into, say, a serial number.

    Set Numbering Value

    Continue from pvious list will use the next number from the end of the pvious list.

    Advance value (skip numbers) lets you set a different start value for the continued list.

    You can set any starting number you like up to 32,767.

    In our tests, that’s the highest starting value accepted, though the list will count above that.

    Style Control

    The default list numbering style is List Paragraph but you can change that.

    Make different styles for various types of numbering in a document.

     

    Latest news & secrets of Microsoft Office

    Microsoft Office experts give you tips and help for Word, Excel, PowerPoint and Outlook.

    Office Watch has been running for over 20 years, we’ve never, ever revealed or sold subscriber details. 

    Give it a try. You can unsubscribe at any chúng tôi been running for over 20 years, we’ve never, ever revealed or sold subscriber details. Privacy policy

    Invalid email address

    Thanks for joining us! You’ll get a welcome message in a few moments.

    --- Bài cũ hơn ---

  • Các Phím Tắt Sử Dụng Trong Word Và Excel
  • Formatting Documents In Word 2007
  • (Archives) Microsoft Word 2007: Outlining: Bullet And Numbering Options
  • Word 2010: Working With Lists
  • Where Is The Bullet And Numbering In Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2022, 2022 And 365
  • Bullets, Numbering, Multilevel List Trong Microsoft Word

    --- Bài mới hơn ---

  • Hướng Dẫn Toàn Tập Word 2022 (Phần 8): Lập Danh Sách
  • Cách Điền Số Thứ Tự Đầu Dòng Word 2022, 2013, 2010, 2007
  • Trình Bày Văn Bản Đẹp Trong Word 2007
  • Thao Tác Với Shape Trong Word 2022
  • Tạo Master Document Trong Word 2010 Từ Nhiều File Word
  • Nội Dung Chính

    • BULLETS: Điểm đánh dấu đầu đoạn.
    • NUMBERING: Số thứ tự tự động.
    • MULTILEVEL LIST: Danh sách đa cấp độ.

    Bullets: Điểm Đánh Dấu Đầu Đoạn

    Điểm đánh dấu đầu đoạn như gạch đầu dòng (phổ biến khi viết trên giấy). Thường dùng trong việc viết danh sách không đánh số.

    Chèn Bullets

      Bước 1: Chọn đoạn văn bản muốn chèn (nếu chèn sau khi soạn văn bản).

    – Phím tắt Ctrl + Shift + L.

    Thay Đổi Bullets

    Bạn có thể thêm bullets ở đây với nhiều biểu tượng khác nhau.

      Bước 3: Chọn một trong các bullet sau đây: tại Bullet Library.

      Bạn có thể thấy các bullet chiếm chiều ngang là như nhau (0.25 Inch)

    Đoạn văn nhiều dòng với bullet:

      MS Word tự động điều chỉnh thụt lề để lề trái của các dòng trong một đoạn (không tính bullet) cùng nằm trên một trục.

    Xóa Bullets

    Bullets Với Bàn Phím

    • Nhấn Backspace để xóa bullet và thay đổi thụt lề để các dòng trên đoạn mới có thụt lề như đoạn trên.
    • Nhấn tiếp Enter để xóa bullet nhưng không làm thay đổi thụt lề sao chép từ đoạn trước. Như vậy dòng thứ hai trở đi không cùng thụt lề với dòng thứ nhất.

    Xem bài Thụt dòng văn bản để dễ dàng hiểu vấn đề này.

    Numbering – Đánh Số Thứ Tự Tự Động

    Trong danh sách liệt kê, bạn đánh số để kiểm soát số lượng trong danh sách. Và tính năng này giúp bạn tự đánh lạ số khi thêm mới hay xóa bới danh sách.

    Thêm Numbering

    Chỉnh Sửa Numbering

    Chỉnh Sửa Kiểu Numbering.

    Bạn thấy kiểu numbering mặc định không phù hợp với văn bản của bạn và muốn sữ dụng numbering khác.

    Các bước sau đây có thêm numbering chứ không nhất thiết phải thêm như cách trên.

      Bước 1: nhấn chuột trái vào numbering mà bạn muốn chỉnh sửa. Nếu chưa tạo numbering thì bỏ qua bước này.

      Bước 3: Chọn một trong các loại numbering trong numbering library.

    Bình thường khi thêm numbering bạn sẽ thấy số một được đánh đầu tiên (với danh sách đầu tiên trong văn bản) hay một số nào đó khác một (với danh sách thứ hai trở đi trong văn bản).

    Làm sao để sửa lại số bắt đầu, làm theo các bước sau đây:

      Bước 1: nhấn chuột trái vào numbering mà bạn muốn chỉnh sửa.

    – Chọn numbering nào thì thay đổi số bắt đầu từ đó.

    – Ở đây chọn số 1.

    Nếu chọn numbering khác numbering đầu tiên:

    Bắt Đầu Từ Danh Sách Trước

    Ví dụ có hai danh sách sau đây:

    Bạn muốn hai danh sách trên thành:

      Danh sách sau tiếp tục đánh số từ danh sách trước.

    Làm theo các bước sau:

    • Bước 1: Chọn numbering đầu tiên của danh sách hai.
    • Bước 2: Nhấn chuột phải chọn Continue Numbering.

    Numbering Với Bàn Phím

    • Nhập 1. hay 1) để chương trình tự tạo numbering sau khi nhấn phím Space.
    • Sau khi tự tạo numbering, nhấn Ctrl + Z để đưa về văn bản kí tự bình thường.
    • Tương tự bullet ở mục 1.4. sau khi nhấn Enter xuống đoạn mới bạn có thể nhấn Backspace hay nhấn tiếp Enter để xóa numbering tự tạo.
    • Tự đánh lại số của danh sách:

    – Thêm vào danh sách một đoạn mới.

    – Xóa đoạn trong danh sách.

    Multilevel List: Danh Sách Đa Cấp Độ

    Bài viết của bạn có nhiều mục và mỗi mục có nhiều mục con. Tương tự như numbering nhưng có nhiều cấp độ hơn.

    Bắt đầu Multilevel List (ML):

      Bước 3: Chọn mẫu bạn muốn tại List Library.

    Nhảy Đến Cấp Độ Con:

    • Bài này dài vì vậy đừng quên thực hành để thành thạo cách sữ dụng bullets, numbering hay ML. Làm quên với danh sách tự động để tăng hiệu suất công việc, không ai muốn nhập lại từng số khi thêm hay bớt danh sách cả, hãy để MS Word làm điều đó.
    • Bài tiếp theo sẽ giới thiệu về Màu nền và đường viền.

    Nếu bạn có bất kỳ khó khăn hay thắc mắc gì về khóa học, đừng ngần ngại đặt câu hỏi trong phần BÌNH LUẬN bên dưới hoặc trong mục HỎI & ĐÁP trên thư viện chúng tôi để nhận được sự hỗ trợ từ cộng đồng.

    --- Bài cũ hơn ---

  • Cách Tạo Thêm Menu Trong WordPress
  • Làm Thế Nào Để Thêm Vào Các Navigation Menus Trong WordPress
  • Tìm Hiểu Các Đơn Vị Px, Dp, Pt, In, Mm, Dip Trong Androi
  • Tổng Hợp Mẫu Bìa Word 2013, 2007, 2010, 2003
  • Cách Tạo Khung Bìa Trong Word 2007, 2010, 2013, 2022 Để Gây Ấn Tượng
  • Word 2013: Headers, Footers, And Page Numbers

    --- Bài mới hơn ---

  • Word 2010: Working With Headers And Footers
  • Headers And Footers In Word 2003
  • (Archives) Microsoft Word 2007: Creating Headers And Footers
  • Where Is Header And Footer In Office 2007, 2010, 2013 And 365
  • Using Headers And Footers In Word 2022
  • /en/word2013/columns/content/

    Introduction

    The header is a section of the document that appears in the top margin, while the footer is a section of the document that appears in the bottom margin. Headers and footers generally contain additional information such as page numbers, dates, an author’s name, and footnotes, which can help keep longer documents organized and make them easier to read. Text entered in the header or footer will appear on each page of the document.

    Optional: Download our practice document.

    To create a header or footer:

    In our example, we want to display the author’s name at the top of each page, so we’ll place it in the header.

    To insert a pset header or footer:

    Word has a variety of pset headers and footers you can use to enhance your document’s design and layout. In our example, we’ll add a pset header to our document.

    Editing headers and footers

    Design tab options

    When your document’s header and footer are unlocked, the Design tab will appear on the right side of the Ribbon, giving you various editing options:

    To insert the date or time into a header or footer:

    Sometimes it’s helpful to include the date or time in the header or footer. For example, you may want your document to show the date when it was created.

    On the other hand, you may want to show the date when it was printed, which you can do by setting it to update automatically. This is useful if you frequently update and print a document because you’ll always be able to tell which version is the most recent.

    1. The Date and Time dialog box will appear. Select the desired date or time format.
    2. Check the box next to Update Automatically if you want the date to change every time you open the document. If you don’t want the date to change, leave this option unchecked.

    Adding page numbers

    Word can automatically label each page with a page number and place it in a header, footer, or side margin. When you need to number some pages differently, Word allows you to restart page numbering.

    To add page numbers to a document:

    In our example, we’ll add page numbering to our document’s footer.

    To restart page numbering:

    Word allows you to restart page numbering on any page of your document. You can do this by inserting a section break and then selecting the number you want to restart the numbering with. In our example, we’ll restart the page numbering for our document’s Works Cited section.

    1. Place the insertion point at the top of the page you want to restart page numbering for. If there is text on the page, place the insertion point at the beginning of the text.

    2. A section break will be added to the document.

    To learn more about adding section breaks to your document, visit our lesson on Breaks.

    Challenge!

    1. Create a new Word document. If you want, you can use our practice document.
    2. Create a blank header. If you’re using the example, unlock the header.
    3. Add a name to the header. If you’re using the example, type the name Tom Shelby after Professor.
    4. Try inserting a pset header or footer.
    5. Add today’s date to the header. If you’re using the example, add today’s date below Professor Tom Shelby.
    6. Try adding a page number to the footer. If you’re using the example, add a page number to the bottom of the page.
    7. Try restarting the page numbering.

    /en/word2013/pictures-and-text-wrapping/content/

    --- Bài cũ hơn ---

  • Modify The Structure And Appearance Of Text In Microsoft Word 2022
  • Hình Ảnh Trong Microsoft Word
  • How Do I… Create And Format Tables In Word 2007?
  • Word 2022: Applying And Modifying Styles
  • Những Lỗi Thường Gặp Trong Word Và Cách Khắc Phục
  • How To Count The Number Of Words In A Cell Or A Range Cells In Excel?

    --- Bài mới hơn ---

  • How To Count Words In Excel
  • How To Count Number Of Words In Excel Cell? (Using Formulas)
  • 2 Cách Khắc Phục Mở File Excel Chậm
  • Xử Lý Lỗi Word Bị Chậm, Lâu Mở Hoặc Xử Lý File
  • Khắc Phục Lỗi Bàn Phím Laptop Gõ Bị Phản Hồi Chậm Trong Word Liệu Có Virus Không?
  • How to count the number of words in a cell or a range cells in Excel?

    You can easily count the number of words in MS Word, but Excel doesn’t have a built-in tool for counting the number of words in a worksheet. However, you can count the number of words in Excel with following methods:

    Here are two formulas for you to count words in a single cell and in a range cells.

    Count words in a single cell

    Please enter this formula =IF(LEN(TRIM(A2))=0,0,LEN(TRIM(A2))-LEN(SUBSTITUTE(A2,” “,””))+1) into the Formula Bar, and then pss the Enter key.

    Note: In the formula, A2 is the cell you will count number of words inside.

    You can see the result as below screenshot shown:

    Count words in a range of cells with array formula

    If you want to count the words in a range of cells, please enter formula =SUM(IF(LEN(TRIM(A2:A3))=0,0,LEN(TRIM(A2:A3))-LEN(SUBSTITUTE(A2:A3,” “,””))+1)) into the formula bar, and then pss the Shift + Ctrl + Enter keys simultaneously to get the result. See screenshot:

    Note: A2:A3 is the range with words you will count.

    Count the number of words with User Defined Functions

    Also, you can count the words in a cell with the User Defined Functions, please do as follows:

    1. Press Alt + F11 keys together to open the Microsoft Visual Basic for applications window.

    VBA code: Count number of words in a cell.

    Function intWordCount(rng As Range) As Integer 'Update by Extendoffice 2022/3/7 intWordCount = UBound(Split(Application.WorksheetFunction.Trim(rng.Value), " "), 1) + 1 End Function

    2. Press the Alt + Q keys to close the Microsoft Visual Basic for Applications winodw. Select a blank cell in your worksheet, enter formula “=intwordcount(A2)” into the Formula Bar, and then pss the Enter key to get the result. See screenshot:

    Note: In the formula, A2 is the cell you will count number of words inside.

    If you want to count number of words in a certain range, please apply the following method.

    Count number of words in specified range with VBA code

    The following VBA code can help you quickly count number of words in a specified range.

    1. Press Alt + F11 keys together to open the Microsoft Visual Basic for applications window.

    VBA code: Count number of words in selected range.

    Sub CountWords() Dim xRg As Range Dim xRgEach As Range Dim xAddress As String Dim xRgVal As String Dim xRgNum As Long Dim xNum As Long On Error Resume Next xAddress = ActiveWindow.RangeSelection.Address Set xRg = Application.InputBox("Please select a range:", "Kutools For Excel", xAddress, , , , , 8) If xRg Is Nothing Then Exit Sub Application.ScreenUpdating = False If Application.WorksheetFunction.CountBlank(xRg) = xRg.Count Then MsgBox "Words In Selection Is: 0", vbInformation, "Kutools For Excel" Exit Sub End If For Each xRgEach In xRg xRgVal = xRgEach.Value xRgVal = Application.WorksheetFunction.Trim(xRgVal) xNum = Len(xRgVal) - Len(Replace(xRgVal, " ", "")) + 1 xRgNum = xRgNum + xNum End If Next xRgEach MsgBox "Words In Selection Is: " & Format(xRgNum, "#,##0"), vbOKOnly, "Kutools For Excel" Application.ScreenUpdating = True End Sub

    Then another Kutools for Excel dialog box pops up to show you the total number of words in seleted range. See screenshot:

    Before applying Kutools for Excel, please download and install it firstly.

    2. In the Formulas Helper dialog box, please conp as follows.

    • In the Choose a formula box, select Count total words;

      Tips: You can check the Filter box, enter a key word to quickly filter the formula as you need.

    • In the Range box, specify the cell or range in which you want to count total words;

    Then you will get the number of words in a specified cell or range.

    Easily count the number of words with Kutools for Excel

    Kutools for Excel includes 300+ powerful features for Microsoft Excel. Free to try with no limitation in 30 days.Download now!

    • Reuse: Quickly insert complex formulas, charts and anything that you have used before; Encrypt Cells with password; Create Mailing List and send emails…
    • More than 300 powerful features. Supports Office/Excel 2007-2019 and 365. Supports all languages. Easy deploying in your enterprise or organization. Full features 30-day free trial. 60-day money back guarantee.

    • Enable tabbed editing and reading in Word, Excel, PowerPoint, Publisher, Access, Visio and Project.
    • Open and create multiple documents in new tabs of the same window, rather than in new windows.

    --- Bài cũ hơn ---

  • Quick Way To Count Words In Excel * Productivity Portfolio
  • Beginning Java Programming With Hello World Example
  • Lesson: A Closer Look At The “hello World!” Application
  • Hello Worldintro To Java Programming: An Interdisciplinary Approach And Computer Science: An Interdisciplinary Approach By Sedgewick And Wayne
  • Cách Chèn Ghi Chú Ở Chân Trang Trong Word
  • Web hay
  • Links hay
  • Guest-posts
  • Push
  • Chủ đề top 10
  • Chủ đề top 20
  • Chủ đề top 30
  • Chủ đề top 40
  • Chủ đề top 50
  • Chủ đề top 60
  • Chủ đề top 70
  • Chủ đề top 80
  • Chủ đề top 90
  • Chủ đề top 100
  • Bài viết top 10
  • Bài viết top 20
  • Bài viết top 30
  • Bài viết top 40
  • Bài viết top 50
  • Bài viết top 60
  • Bài viết top 70
  • Bài viết top 80
  • Bài viết top 90
  • Bài viết top 100
  • Chủ đề top 10
  • Chủ đề top 20
  • Chủ đề top 30
  • Chủ đề top 40
  • Chủ đề top 50
  • Chủ đề top 60
  • Chủ đề top 70
  • Chủ đề top 80
  • Chủ đề top 90
  • Chủ đề top 100
  • Bài viết top 10
  • Bài viết top 20
  • Bài viết top 30
  • Bài viết top 40
  • Bài viết top 50
  • Bài viết top 60
  • Bài viết top 70
  • Bài viết top 80
  • Bài viết top 90
  • Bài viết top 100