Xu Hướng 2/2023 # Insert Math Equations In Word 2013 # Top 8 View | Hoisinhvienqnam.edu.vn

Xu Hướng 2/2023 # Insert Math Equations In Word 2013 # Top 8 View

Bạn đang xem bài viết Insert Math Equations In Word 2013 được cập nhật mới nhất trên website Hoisinhvienqnam.edu.vn. Hy vọng những thông tin mà chúng tôi đã chia sẻ là hữu ích với bạn. Nếu nội dung hay, ý nghĩa bạn hãy chia sẻ với bạn bè của mình và luôn theo dõi, ủng hộ chúng tôi để cập nhật những thông tin mới nhất.

Use formulas in Word 2013

Inserting math equations is one of the most important features of Word 2013. It is very useful when you want to insert a math equation in your documents. Someone might want to make a document, such as a business manager, finance manager, school teacher, university professor and for them Word provides the facility to add mathematics equations or symbols in their report. However you can insert the math equation and symbol by hand but it looks more professional using the Word built-in feature.

Use the following to insert the math equation in your documents.

Step 1

First of all open the document that you want to insert a math equation into and place your mouse pointer where you need to insert it.

Step 2

Step 3

Step 4

Step 5

The drop down button of equations contains two options, “professional” and “linear” that help to change the look of the equation and changes it to inline in order for the option to change the location of the equation.

Step 6

Step 7

You can also add a new equation by choosing “Insert New Equation” within the equation drop down list.

Step 8

Now Write your own equation using symbols, structures and tools.

There is one other way to add the equation to Word documents; that is by using the Microsoft Equation 3.0 object.

Step 9

Step 10

Step 11

A new window will be opened where you can choose the equation you need. But Word 2013 will treat this as a Microsoft Office Word’s object. It is the main difference between this equation and a previous equation.

Chuyển Đổi Công Thức Qua Lại Giữa Mathtype Và Equation Office

data-full-width-responsive=”true”

Để đáp ứng được nhu cầu đa dạng của công việc hằng ngày, và giúp các bạn tiết kiệm thời gian trong quá trình học tập và làm việc thì…

Công thức được soạn bằng phần mềm MathType và công thức được soạn bằng Equation Office sẽ có những ưu điểm riêng của nó. Cụ thể là:

Công thức được soạn bằng Equation Office có thể định dạng một cách dễ dàng, khi sao chép sang PowerPoint sẽ được tự động định dạng phù hợp với Theme, không bao giờ bị hóa ảnh như khi soạn bằng MathType … cũng dễ hiểu thôi, vì cùng 1 mẹ mà 😀

Công thức được soạn bằng MathType thì chuyên nghiệp hơn, và thời gian soạn công thức cũng nhanh hơn …

Tuy nhiên, tùy thuộc vào yêu cầu cụ thể của công việc mà chúng ta sẽ chuyển cho phù hợp nhất.

Chẳng hạn mình có một văn bản chứa công thức Toán học được soạn thảo bằng MathType, và mình muốn sao chép toàn bộ văn bản này sang PowerPoint để làm bài trình chiếu thì việc đầu tiên mình cần phải làm đó là chuyển toàn bộ các công thức này sang Equation Office trước đã.

Lúc này, khi dán công thức vào PowerPoint thì văn bản và công thức sẽ tự động được định dạng phù hợp với Theme như mình đã nói bên trên.

// Chỉ áp dụng được với Microsoft Word 2019 (hoặc mới hơn) và Microsoft 365.

+ Bước 1: Chọn phần văn bản có chứa công thức cần chuyển đổi. Nếu cần chuyển đổi tất cả các công thức có trong văn bản thì bạn hãy bấm tổ hợp phím Ctrl + A để bôi đen toàn bộ.

data-full-width-responsive=”true”

+ Bước 3: Trong hộp thoại Convert Equations bạn tùy chỉnh như sau:

Equation types to convert bạn chọn MathType or Equation Editor equations

Range bạn chọn Current selection

Convert equations to bạn chọn LaTeX 2.09 and later

II. Chuyển công thức từ Equation Office thành công thức MathType

Áp dụng được với Microsoft Word 2007 – 2019 và Microsoft 365.

#1. Các bước chuyển đổi như sau

+ Bước 1: Bôi đen phần văn bản có chứa công thức cần chuyển đổi. Nếu cần chuyển đổi tất cả các công thức có trong văn bản thì bạn hãy bấm tổ hợp phím Ctrl + A nha.

+ Bước 3: Trong hộp thoại Convert Equations bạn tùy chỉnh như sau.

Equation types to convert bạn chọn Word 2007 and later (OMML) equations

Range bạn chọn Current selection

Convert equations to bạn chọn MathType equations (OLE objects)

Khi thực hiện lệnh Convert Equations để chuyển đổi các công thức Equation Office thành công thức MathType thì có một vấn đề xảy ra đó là, các kí hiệu Toán học biến mất hoặc bị lỗi mặc dù không có bất kì thông báo lỗi nào..

Cách khắc phục như sau:

Khi soạn công thức bằng Equation Office thì bạn nên tuân thủ theo ba quy tắc sau:

+ Thứ hai, chỉ sử dụng các Template từ Structures của Tab Design Equation để soạn thảo các công thức.

+ Thứ ba, chú ý đến tên của các kí hiệu Toán học trong Symbols (có nhiều kí hiệu rất giống nhau) để sử dụng cho phù hợp nhất.

Thông thường việc phân biệt này không thật sự cần thiết, nhưng trong một số trường hợp nếu không sử dụng đúng sẽ làm cho công thức trông rất “ngớ ngẩn”, đặc biệt là khi ta thực hiện việc chuyển đổi.

Chẳng hạn như việc sử dụng dấu "nhân" là Bullet, nếu công thức không cần chuyển đổi thì không vấn đế gì đâu. Nhưng khi cần chuyển đổi thì công thức bị trình trạng như hình bên dưới. Chính xác ta phải sử dụng Cdot

Nếu công thức sau khi chuyển đổi không được như ý muốn thì bạn nên kiểm tra lại theo các quy tắc mà mình đã liệt kê ở các mục trên. Ngoài ra, đối với các công thức quá phức tạp như công thức bên dưới thì cũng không thể chuyển đổi qua lại được.

CTV: Nhựt Nguyễn – Blogchiasekienthuc.com

Xem tiếp các bài viết trong cùng Series

Where Is The Equation In Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2022, 2022 And 365

Where is the Equation in Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2016, 2019 and 365

The equation is important in mathematic or other science part. Obviously, some equations are complicated if you have to type them one by one. Microsoft Office has many frequently used equations built in, so that users are able to insert them quickly, and need not to use equation editor any more. The present problem is that where to find out the equations in Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2016, 2019 and 365. Now this article will illustrate two ways to get it, simple and fast!

Use the familiar Word 2003 style in working with Word 2007, 2010, 2013, 2016, 2019 and 365 if you have Classic Menu for Word installed.

Choose Equation in the drop down menu

Move to Symbols group

More Tips

What is Classic Menu for Office

The software Classic Menu for Office is designed for the people who are accustomed to the old interface of Microsoft Office 2003, XP (2002) and 2000. It brings back the classic menus and toolbars to Microsoft Office (includes Word) 2007, 2010, 2013, 2016, 2019 and 365. The classic view helps the people to smoothly upgrade to the latest version of Office, and work with Office 2007/2010/2013/2016 as if it were Office 2003 (and 2002, 2000).

Screen Shot of Classic Menu for Word

All new features and commands of Office 2007, 2010, 2013, 2016, 2019 and 365 have been added to the menus and toolbars;

Without any training or tutorials after upgrading, users can work with Office 2007/2010/2013/2016 immediately;

Easy to find any command items you want to process;

Easy to show or hide the classic menus, toolbars and ribbon tabs;

Easy to install and use. Supports all languages. Free download!

 

Where Is The Insert Citation Command In Word 2007, 2010, 2013, 2022, 2022 And 365

Where is the Insert Citation command in Word 2007, 2010, 2013, 2016, 2019 and 365

Method A:  Insert Citation in Reference Menu with Classic Menu for Office

Figure1: Insert Citation in Classic Menu

 

Method B: Insert Citation in old Toolbars with Classic Menu for Office

If you have installed Classic Menu for Office, there is an easier method: you can access the Insert Citation command from the Reference button on toolbars. See screen shot (Figure 2):

Figure 2: Insert Citation in toolbars of Classic Menu

 

Method C: Insert Citation button in Microsoft Office 2007/2010/2013/2016/2019 Ribbon                

The Word 2003’s Reference Menu items are moved to Reference tab in Microsoft Office 2007/2010/2013/2016/2019 Ribbon. Therefore, you can find out the Insert Citation button with following steps:

Go to Citations & Bibliography group;

And then you will see the Insert Citation button sooner. See screen shot (Figure 3):

Figure 3: Insert Citation button in Ribbon

More Related Articles

What is Classic Menu for Office

The software Classic Menu for Office is designed for the people who are accustomed to the old interface of Microsoft Office 2003, XP (2002) and 2000. It brings back the classic menus and toolbars to Microsoft Office (includes Word) 2007, 2010, 2013, 2016, 2019 and 365. The classic view helps the people to smoothly upgrade to the latest version of Office, and work with Office 2007/2010/2013/2016 as if it were Office 2003 (and 2002, 2000).

Screen Shot of Classic Menu for Word

All new features and commands of Office 2007, 2010, 2013, 2016, 2019 and 365 have been added to the menus and toolbars;

Without any training or tutorials after upgrading, users can work with Office 2007/2010/2013/2016 immediately;

Easy to find any command items you want to process;

Easy to show or hide the classic menus, toolbars and ribbon tabs;

Easy to install and use. Supports all languages. Free download!

 

Cập nhật thông tin chi tiết về Insert Math Equations In Word 2013 trên website Hoisinhvienqnam.edu.vn. Hy vọng nội dung bài viết sẽ đáp ứng được nhu cầu của bạn, chúng tôi sẽ thường xuyên cập nhật mới nội dung để bạn nhận được thông tin nhanh chóng và chính xác nhất. Chúc bạn một ngày tốt lành!